| 1. |
2023/11/26 |
Program Evaluation with Cluster Analysis(Japan Association for Language Teaching (JALT)) |
| 発表年月日 | 2023/11/26 | | 発表テーマ | Program Evaluation with Cluster Analysis | | 会議名 | Japan Association for Language Teaching (JALT) | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 開催地名 | Tsukuba, Japan | | 開催期間 | 2023/11/24~2023/11/27 | | 発表者・共同発表者 | Tetsuya Fukuda (Juntendo University), Kimberely Klassen (Tokyo Women's Christian University) | |
| 2. |
2023/03/14 |
Learning to Avoid Plagiarism through Test Taking(57th RELC International Conference Singapore) |
| 発表年月日 | 2023/03/14 | | 発表テーマ | Learning to Avoid Plagiarism through Test Taking | | 会議名 | 57th RELC International Conference Singapore | | 主催者 | SEAMEO Regional Language Centre | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 国名 | シンガポール | | 開催地名 | Singapore | | 開催期間 | 2023/03/13~2023/03/15 | |
| 3. |
2022/03/10 |
Positive Educational Impact of the Plagiarism Test on L2 Student Writers(The 43rd Language Testing Research Colloquium (LTRC 2022)) |
| 発表年月日 | 2022/03/10 | | 発表テーマ | Positive Educational Impact of the Plagiarism Test on L2 Student Writers | | 会議名 | The 43rd Language Testing Research Colloquium (LTRC 2022) | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 国名 | 日本 | | 開催期間 | 2022/03/07~2022/03/11 | |
| 4. |
2020/12/12 |
Test Takers' Accounts of Source-Incorporated Writing and Plagiarism Test(23rd National Conference of the Japan Language Testing Association) |
| 発表年月日 | 2020/12/12 | | 発表テーマ | Test Takers' Accounts of Source-Incorporated Writing and Plagiarism Test | | 会議名 | 23rd National Conference of the Japan Language Testing Association | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 開催地名 | Online | |
| 5. |
2019/08 |
Revisiting Test Validation Models: Implications for the Reform of the National Testing of Japanese University Applicants(The 58th JACET International Convention) |
| 発表年月日 | 2019/08 | | 発表テーマ | Revisiting Test Validation Models: Implications for the Reform of the National Testing of Japanese University Applicants | | 会議名 | The 58th JACET International Convention | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | |
| 6. |
2018/07 |
Searching for the Yardstick: Measuring the “Readiness” to Incorporate Sources in L2 Academic Writing(The 40th Language Testing Research Colloquium (LTRC 2018)) |
| 発表年月日 | 2018/07 | | 発表テーマ | Searching for the Yardstick: Measuring the “Readiness” to Incorporate Sources in L2 Academic Writing | | 会議名 | The 40th Language Testing Research Colloquium (LTRC 2018) | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | |
| 7. |
2018/03 |
Revisiting plagiarism: Do we really know what we mean?(53rd RELC International Conference Singapore) |
| 発表年月日 | 2018/03 | | 発表テーマ | Revisiting plagiarism: Do we really know what we mean? | | 会議名 | 53rd RELC International Conference Singapore | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 開催地名 | Singapore | |
| 8. |
2017/09 |
Exploring the Construct of Incorporating Sources in Academic Writing: Use of Formative Assessment in a Research Writing Course(21st National Conference of the Japan Language Testing Association) |
| 発表年月日 | 2017/09 | | 発表テーマ | Exploring the Construct of Incorporating Sources in Academic Writing: Use of Formative Assessment in a Research Writing Course | | 会議名 | 21st National Conference of the Japan Language Testing Association | | 主催者 | The Japan Language Testing Association | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | |
| 9. |
2017/03 |
日本人大学生のスピーキング力指導:ウエブ会議及びスピーキングテストの効果(言語教育エキスポ2017) |
| 発表年月日 | 2017/03 | | 発表テーマ | 日本人大学生のスピーキング力指導:ウエブ会議及びスピーキングテストの効果 | | 会議名 | 言語教育エキスポ2017 | | 学会区分 | 研究会・シンポジウム等 | | 発表形式 | シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | Fujii, A., Iino, A., Inagaki, Y., Ohata, K., Sugimoto, A., Nakamura, Y., and Miyahira | |
| 10. |
2015/08 |
Attempts to Foster Autonomy: Creating 'Space' for Collaborative Dialogue among Learners, Resources and Practices(JACET 54th International Convention) |
| 発表年月日 | 2015/08 | | 発表テーマ | Attempts to Foster Autonomy: Creating 'Space' for Collaborative Dialogue among Learners, Resources and Practices | | 会議名 | JACET 54th International Convention | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | Fukao, A., Miyahara, M., Tsuda, A., and Watanabe, A. | |
| 11. |
2015/08 |
The use of oral proficiency tests in the Japanese EFL context: Perceptions and Problems(55th National Conference of the Japan Association for Language Education and Technology) |
| 発表年月日 | 2015/08 | | 発表テーマ | The use of oral proficiency tests in the Japanese EFL context: Perceptions and Problems | | 会議名 | 55th National Conference of the Japan Association for Language Education and Technology | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | ポスター | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | Fujii, A., and Iino | |
| 12. |
2014/08 |
Learner Autonomy and the Curriculum: Collaborative Dialogue between People, Resources and Practices at Higher Education(World Congress of International Association of Applied Linguistics (AILA)) |
| 発表年月日 | 2014/08 | | 発表テーマ | Learner Autonomy and the Curriculum: Collaborative Dialogue between People, Resources and Practices at Higher Education | | 会議名 | World Congress of International Association of Applied Linguistics (AILA) | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | |
| 13. |
2013/11 |
At the Crossroad of Theory and Practice: Fostering Learner Autonomy at Japanese Higher Education(20th Anniversary Conference, JALT Learner Development SIG) |
| 発表年月日 | 2013/11 | | 発表テーマ | At the Crossroad of Theory and Practice: Fostering Learner Autonomy at Japanese Higher Education | | 会議名 | 20th Anniversary Conference, JALT Learner Development SIG | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 開催地名 | 学習院大学 | |
| 14. |
2013/08 |
コミュニケーションスキルの習得を目指した初年次教育(第55回日本教育心理学会) |
| 発表年月日 | 2013/08 | | 発表テーマ | コミュニケーションスキルの習得を目指した初年次教育 | | 会議名 | 第55回日本教育心理学会 | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 開催地名 | 法政大学 | |
| 15. |
2011/11 |
An Integrated Reading Instruction for L2 Reading(The 37th JALT international Conference) |
| 発表年月日 | 2011/11 | | 発表テーマ | An Integrated Reading Instruction for L2 Reading | | 会議名 | The 37th JALT international Conference | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 開催地名 | The Olympic Center, Yoyogi, Tokyo | |
| 16. |
2011/08 |
Research Activities of JACET Sig on Developmental Education(JACET 50th Commemorative International Convention) |
| 発表年月日 | 2011/08 | | 発表テーマ | Research Activities of JACET Sig on Developmental Education | | 会議名 | JACET 50th Commemorative International Convention | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | ポスター | | 単独共同区分 | 共同 | | 開催地名 | Seinan Gakuin University, Fukuoka, Japan | |
| 17. |
2011/06 |
Content-based English Language Teaching: A Case of Business English Course(日本メディア英語学会第81回東日本地区研究例会) |
| 発表年月日 | 2011/06 | | 発表テーマ | Content-based English Language Teaching: A Case of Business English Course | | 会議名 | 日本メディア英語学会第81回東日本地区研究例会 | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 開催地名 | 東京都市大学横浜キャンパス | |
| 18. |
2010/06 |
Perception, Practice and Identity: An Exploratory Study of Non-native Japanese Teachers of English(The 4th Annual Convention of JACET Kanto Chapter) |
| 発表年月日 | 2010/06 | | 発表テーマ | Perception, Practice and Identity: An Exploratory Study of Non-native Japanese Teachers of English | | 会議名 | The 4th Annual Convention of JACET Kanto Chapter | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 開催地名 | Toyo Gakuen University, Tokyo, Japan | |
| 19. |
2009/11 |
What do they want from us? : Students' Perceptions and Expectations of Japanese English Teachers in a College EAP Program(The 35th JALT International Conference) |
| 発表年月日 | 2009/11 | | 発表テーマ | What do they want from us? : Students' Perceptions and Expectations of Japanese English Teachers in a College EAP Program | | 会議名 | The 35th JALT International Conference | | 主催者 | Granship Convention Center | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi, Iwasaki, Kumi
Ohata, Kota | |
| 20. |
2009/09 |
学生満足度第一位:その理由を探る(JACET 38th National Convention) |
| 発表年月日 | 2009/09 | | 発表テーマ | 学生満足度第一位:その理由を探る | | 会議名 | JACET 38th National Convention | | 主催者 | Hokkai-Gakuen University | | 発表形式 | ポスター | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | 渡邊(金) 泉 | |
| 21. |
2009/03 |
再履修率の高い科目の改善:全学共通教育プログラムの組織的取組(第15回大学教育研究フォーラム) |
| 発表年月日 | 2009/03 | | 発表テーマ | 再履修率の高い科目の改善:全学共通教育プログラムの組織的取組 | | 会議名 | 第15回大学教育研究フォーラム | | 主催者 | 京都大学 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | 渡邊(金) 泉、深尾暁子 | |
| 22. |
2008/11 |
Eigo Katsudo Teacher Training: Mitaka's Case(The 34th JALT International Conference) |
| 発表年月日 | 2008/11 | | 発表テーマ | Eigo Katsudo Teacher Training: Mitaka's Case | | 会議名 | The 34th JALT International Conference | | 主催者 | National Olympics Memorial Youth Center | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi, Christianson, Mark | |
| 23. |
2008/03 |
英語でクリティカル・シンキング(関東甲信越英語教育学会春季研修会) |
| 発表年月日 | 2008/03 | | 発表テーマ | 英語でクリティカル・シンキング | | 会議名 | 関東甲信越英語教育学会春季研修会 | | 主催者 | お茶ノ水女子大学付属高等学校 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | 渡邊(金) 泉、深尾暁子
渡辺敦子 | |
| 24. |
2007/10 |
Propaganda and Media: A Thematic Instruction in Academic Reading(Annual Conference of Japan Association of Current English Studies) |
| 発表年月日 | 2007/10 | | 発表テーマ | Propaganda and Media: A Thematic Instruction in Academic Reading | | 会議名 | Annual Conference of Japan Association of Current English Studies | | 主催者 | International Christian University | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi, Iwasaki, Kumi
Ohata, Kota | |
| 25. |
2007/03 |
The Identity and Practices of Non-native Writing Teachers in Japan(Conference on College Composition and Communication) |
| 発表年月日 | 2007/03 | | 発表テーマ | The Identity and Practices of Non-native Writing Teachers in Japan | | 会議名 | Conference on College Composition and Communication | | 主催者 | Hilton Hotel, New York City | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi | |
| 26. |
2007/03 |
大学教育の一端を担う英語教育ー国際基督教大学英語教育プログラムの取り組み(第13回大学教育研究フォーラム) |
| 発表年月日 | 2007/03 | | 発表テーマ | 大学教育の一端を担う英語教育ー国際基督教大学英語教育プログラムの取り組み | | 会議名 | 第13回大学教育研究フォーラム | | 主催者 | 京都大学 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | 渡邊(金) 泉、深尾暁子、守屋靖代、富山真知子 | |
| 27. |
2006/09 |
Test Impact in an Academic Reading Course: A Longitudinal Study of Learners' Perceptions(JACET 45th National Convention) |
| 発表年月日 | 2006/09 | | 発表テーマ | Test Impact in an Academic Reading Course: A Longitudinal Study of Learners' Perceptions | | 会議名 | JACET 45th National Convention | | 主催者 | Osaka Gaigo University | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi, Fujii, Akiko | |
| 28. |
2005/10 |
The Impact of Task-based Assessment in an Academic Reading Course(Second Language Research Forum) |
| 発表年月日 | 2005/10 | | 発表テーマ | The Impact of Task-based Assessment in an Academic Reading Course | | 会議名 | Second Language Research Forum | | 主催者 | Teachers College, Columbia University | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi, Fujii, Akiko | |
| 29. |
2005/09 |
Teaching the Exceptional: Adopting to the Needs of Students with Special Needs(JACET 44th National Convention) |
| 発表年月日 | 2005/09 | | 発表テーマ | Teaching the Exceptional: Adopting to the Needs of Students with Special Needs | | 会議名 | JACET 44th National Convention | | 主催者 | Tamagawa University | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi, Kirimura, Mika | |
| 30. |
2004/03 |
A Survey of Current Learners' Backgrounds in English Learning(The Learner-Centered Teaching Conference) |
| 発表年月日 | 2004/03 | | 発表テーマ | A Survey of Current Learners' Backgrounds in English Learning | | 会議名 | The Learner-Centered Teaching Conference | | 主催者 | Shinshu University | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi, Hayashi, Chiyo | |
| 31. |
2004/03 |
Lesson Plan Outline Concering Orientational Metaphors(Conference of Japan Association of Current English Studies) |
| 発表年月日 | 2004/03 | | 発表テーマ | Lesson Plan Outline Concering Orientational Metaphors | | 会議名 | Conference of Japan Association of Current English Studies | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi | |
| 32. |
2003/10 |
A Survey of Current Learners' Background in English Learning(JALT Mini-Conference) |
| 発表年月日 | 2003/10 | | 発表テーマ | A Survey of Current Learners' Background in English Learning | | 会議名 | JALT Mini-Conference | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 発表者・共同発表者 | WATANABE-KIM, Izumi, Hayashi, Chiyo | |
|
全件詳細非表示
|
|
全件詳細表示
|
|
5件表示
|
|
全件表示(32件)
|