| 1. |
2025/08/10 |
英語教育改革における「切り札」幻想 ―小学校英語,授業は英語で,入試政策―(全国英語教育学会(JASELE)第50回記念埼玉研究大会) |
| 発表年月日 | 2025/08/10 | | 発表テーマ | 英語教育改革における「切り札」幻想 ―小学校英語,授業は英語で,入試政策― | | 会議名 | 全国英語教育学会(JASELE)第50回記念埼玉研究大会 | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 開催地名 | 埼玉 | | 発表者・共同発表者 | 寺沢 拓敬,梶ヶ谷 毅,須藤 爽 | |
| 2. |
2025/08/10 |
学習指導要領の曖昧な効力をめぐる 批判的実在論的考察 ──「授業は英語で」政策を例にして──(全国英語教育学会(JASELE)第50回記念埼玉研究大会) |
| 発表年月日 | 2025/08/10 | | 発表テーマ | 学習指導要領の曖昧な効力をめぐる 批判的実在論的考察 ──「授業は英語で」政策を例にして── | | 会議名 | 全国英語教育学会(JASELE)第50回記念埼玉研究大会 | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 開催地名 | 埼玉 | | 発表者・共同発表者 | 梶ヶ谷毅 | |
| 3. |
2025/08/08 |
「正当」な学術への問い—「中途半端」な自分の経験から(第3回 批判的言語教育(CCBI)国際シンポジウム) |
| 発表年月日 | 2025/08/08 | | 発表テーマ | 「正当」な学術への問い—「中途半端」な自分の経験から | | 会議名 | 第3回 批判的言語教育(CCBI)国際シンポジウム | | 学会区分 | 研究会・シンポジウム等 | | 発表形式 | シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) | | 単独共同区分 | 単独 | | 開催地名 | 大阪 | | 発表者・共同発表者 | 梶ヶ谷毅 | |
| 4. |
2025/03/02 |
中学校「授業は英語で」政策の伝達・解釈過程と実践に関する考察 ―批判的実在論の立場から―(第11回言語文化教育研究学会) |
| 発表年月日 | 2025/03/02 | | 発表テーマ | 中学校「授業は英語で」政策の伝達・解釈過程と実践に関する考察 ―批判的実在論の立場から― | | 会議名 | 第11回言語文化教育研究学会 | | 学会区分 | 全国学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 開催地名 | 山口県 | | 発表者・共同発表者 | 梶ヶ谷毅 | |
| 5. |
2025/01/11 |
Educating about the Diversity of English and English Speakers: Documentary Film Making(The 2025 MLA [Modern Language Association] Annual Convention) |
| 発表年月日 | 2025/01/11 | | 発表テーマ | Educating about the Diversity of English and English Speakers: Documentary Film Making | | 会議名 | The 2025 MLA [Modern Language Association] Annual Convention | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) | | 単独共同区分 | 共同 | | 国名 | アメリカ合衆国 | | 開催地名 | New Orleans, LA | | 発表者・共同発表者 | Kubota, R., Aoyama, R., Deschambault, R., & Kajigaya, T. | |
| 6. |
2024/03/16 |
Practical versus Holistic Competence: Intertextually Analyzing the Shaping of the Current Japanese and Foreign Language Education Policies in Japan(American Association for Applied Linguistics 2024 Conference) |
| 発表年月日 | 2024/03/16 | | 発表テーマ | Practical versus Holistic Competence: Intertextually Analyzing the Shaping of the Current Japanese and Foreign Language Education Policies in Japan | | 会議名 | American Association for Applied Linguistics 2024 Conference | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | |
| 7. |
2022/05 |
Learning about Global Englishes: Educational Video Project(2022 TLEF and ALT-2040 Virtual Showcase) |
| 発表年月日 | 2022/05 | | 発表テーマ | Learning about Global Englishes: Educational Video Project | | 会議名 | 2022 TLEF and ALT-2040 Virtual Showcase | | 発表形式 | ポスター | | 単独共同区分 | 共同 | | 国名 | カナダ | | 開催地名 | online | | 発表者・共同発表者 | Kubota, Ryuko; Deschambault, Ryan; Aoyama, Ryosuke; Iwase, Masayuki; Kajigaya, Takeshi; Takeda, Yuya | |
| 8. |
2022/03 |
Illuminating language users in the discourse of linguistic diversity: Toward justice-informed language education.(American Association for Applied Linguistics) |
| 発表年月日 | 2022/03 | | 発表テーマ | Illuminating language users in the discourse of linguistic diversity: Toward justice-informed language education. | | 会議名 | American Association for Applied Linguistics | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 共同 | | 国名 | アメリカ合衆国 | | 開催地名 | PA | | 発表者・共同発表者 | Kubota, Ryuko; Aoyama, Ryosuke; Kajigaya, Takeshi; Deschambault, Ryan | |
| 9. |
2021/11 |
Portraying political struggles in the English-only policy for JHS(JALT (Japan Association for Language Teaching)) |
| 発表年月日 | 2021/11 | | 発表テーマ | Portraying political struggles in the English-only policy for JHS | | 会議名 | JALT (Japan Association for Language Teaching) | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 国名 | 日本 | | 開催地名 | online | | 発表者・共同発表者 | Kajigaya,Takeshi | |
| 10. |
2021/08 |
Exploring the genesis of the English-only guideline for teaching English in Japan: An intertextual analysis of the policy-making process.(LPP (Language Policy and Planning) 2021) |
| 発表年月日 | 2021/08 | | 発表テーマ | Exploring the genesis of the English-only guideline for teaching English in Japan: An intertextual analysis of the policy-making process. | | 会議名 | LPP (Language Policy and Planning) 2021 | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 発表者・共同発表者 | Kajigaya,Takeshi | |
| 11. |
2021/03 |
Why English-only?: An intertextual analysis of English-teaching policy for junior high schools in Japan(LLED Research Seminar Series) |
| 発表年月日 | 2021/03 | | 発表テーマ | Why English-only?: An intertextual analysis of English-teaching policy for junior high schools in Japan | | 会議名 | LLED Research Seminar Series | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 国名 | カナダ | | 開催地名 | online | | 発表者・共同発表者 | Kajigaya, Takeshi | |
| 12. |
2019/04 |
Integrating the intercultural in discussion class: An experimental attempt |
| 発表年月日 | 2019/04 | | 発表テーマ | Integrating the intercultural in discussion class: An experimental attempt | | 発表形式 | シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) | | 単独共同区分 | 単独 | | 国名 | 日本 | | 発表者・共同発表者 | Kajigaya, Takeshi | |
| 13. |
2013/11 |
“From “revitalizing Japan” to “selling Japan”: Shifting ideologies in Japan’s English education policy”(The 112th American Anthropological Association Annual Meeting) |
| 発表年月日 | 2013/11 | | 発表テーマ | “From “revitalizing Japan” to “selling Japan”: Shifting ideologies in Japan’s English education policy” | | 会議名 | The 112th American Anthropological Association Annual Meeting | | 学会区分 | 国際学会 | | 発表形式 | シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) | | 単独共同区分 | 共同 | | 国際共著 | 国際共著 | | 国名 | アメリカ合衆国 | | 開催地名 | IL | | 発表者・共同発表者 | Phyak, Prem; Buy, Thuy; Holdway, Jennifer; Kajigaya, Takeshi | | 概要 | presented on a panel What Counts as Language? Whose Language Counts? Language Ideologies in Language Policy | |
| 14. |
2011/10 |
Realistic revisions to English education in Japan: Solutions for success and nurturing ‘the joy of learning’(the 2011 Tohoku ELT Expo) |
| 発表年月日 | 2011/10 | | 発表テーマ | Realistic revisions to English education in Japan: Solutions for success and nurturing ‘the joy of learning’ | | 会議名 | the 2011 Tohoku ELT Expo | | 学会区分 | 地方学会 | | 発表形式 | 口頭(一般) | | 単独共同区分 | 単独 | | 発表者・共同発表者 | Kajigaya, Takeshi | |
|
全件詳細非表示
|
|
全件詳細表示
|
|
5件表示
|
|
全件表示(14件)
|