1.
|
論文
|
L2 learning outcomes of a research-based digital app for Japanese children Studies in Second Language Acquisition (共著) 2024
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2024 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | L2 learning outcomes of a research-based digital app for Japanese children | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Studies in Second Language Acquisition | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | Cambridge University Press | 総ページ数 | 31 | 国際共著 | 国際共著 | 著者・共著者 | Hee Jin Bang, Eric Setoguchi, Alison Mackey |
|
2.
|
論文
|
Cultivating critical friendships through reflective practice: A community of teachers from different educational institutions. A. V. Uchida & J. R. Rothman (Eds.) Cultivating professional development through critical friendship and reflective practice: Cases from Japan. (共著) 2023
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2023 | 形態種別 | 研究論文 | 標題 | Cultivating critical friendships through reflective practice: A community of teachers from different educational institutions. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | A. V. Uchida & J. R. Rothman (Eds.) Cultivating professional development through critical friendship and reflective practice: Cases from Japan. | 掲載区分 | 国内 | 著者・共著者 | Atsuko Watanabe, Chitose Asaoka |
|
3.
|
論文
|
The development of preservice teachers’ cognition about IB education: An exploratory case study Educational Studies 63,1-16頁 (共著) 2021
|
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2021 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | The development of preservice teachers’ cognition about IB education: An exploratory case study | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Educational Studies | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 63,1-16頁 | 担当区分 | 筆頭著者 | 著者・共著者 | Komatsu, M. & Fradale, P. |
|
4.
|
論文
|
オンライン対話を取り入れた発信型の指導が英語スピーキング能力に与える影響 法政大学 「多摩論集」 36,95-113頁 (共著) 2020
|
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2020 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | オンライン対話を取り入れた発信型の指導が英語スピーキング能力に与える影響 | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | 法政大学 「多摩論集」 | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 36,95-113頁 | 総ページ数 | 18 | 著者・共著者 | 飯野厚、藤井彰子、薮田由己子、佐藤ヘザー・ジョンソン、中村洋一、岡秀夫 |
|
5.
|
論文
|
The role of speaking assessment in shaping EFL learners' subsequent learning goals. Educational Studies 60,pp.61-72 (単著) 2018
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2018 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | The role of speaking assessment in shaping EFL learners' subsequent learning goals. | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Educational Studies | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 60,pp.61-72 | 総ページ数 | 11 | 著者・共著者 | Akiko Fujii |
|
6.
|
論文
|
The use of oral proficiency tests in the Japanese EFL context: Learners’ perceptions. Seishin Studies, 126,pp.5-17 (共著) 2016
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2016 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | The use of oral proficiency tests in the Japanese EFL context: Learners’ perceptions. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Seishin Studies, | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 126,pp.5-17 | 著者・共著者 | Watanabe-Kim, I. & A. Iino. |
|
7.
|
論文
|
Learner-learner interaction and metacognitive instruction in the second language classroom. Sato, M. & Ballinger, S. (Eds.) Peer Interaction and Second Language Learning 65-93頁 (共著) 2016
|
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2016 | 形態種別 | 研究論文 | 標題 | Learner-learner interaction and metacognitive instruction in the second language classroom. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Sato, M. & Ballinger, S. (Eds.) Peer Interaction and Second Language Learning | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | Amsterdam: John Benjamins. | 巻・号・頁 | 65-93頁 | 著者・共著者 | Ziegler, N. & A. Mackey. |
|
8.
|
論文
|
Classroom, foreign language and second language context and communicative activities. K. McDonough & A. Mackey (Eds.), Interaction in Diverse Educational Settings. (共著) 2013
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2013 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Classroom, foreign language and second language context and communicative activities. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | K. McDonough & A. Mackey (Eds.), Interaction in Diverse Educational Settings. | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | Amsterdam: John Benjamins. | 著者・共著者 | Mackey, A., Biesenbach-Lucas, S., Weger, H., Jacobsen, N.D., Fogle, L., Lake, J., Sondermann, K., Tagarelli, K., Tsujita, M., Watanabe, A., Abbuhl, R., & Kim, K. |
|
9.
|
論文
|
Training learners to negotiate for meaning: An exploratory case study. Language Research Bulletin 23 (共著) 2009
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2009 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Training learners to negotiate for meaning: An exploratory case study. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Language Research Bulletin | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 23 | 著者・共著者 | Obata, M., Takahashi, S., & Tanabe, S. |
|
10.
|
論文
|
Interactional feedback in learner-learner interactions in a task-based EFL classroom. International Review of Applied Linguistics 47,pp.267-302 (共著) 2009
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2009 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Interactional feedback in learner-learner interactions in a task-based EFL classroom. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | International Review of Applied Linguistics | 掲載区分 | 国外 | 巻・号・頁 | 47,pp.267-302 | 著者・共著者 | Mackey, A. |
|
11.
|
論文
|
Individual differences in task-based second language production: A case study of learner profiles. On the Frontiers of Foreign Language Education: From four skills to intercultural communication. (単著) 2009
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2009 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Individual differences in task-based second language production: A case study of learner profiles. | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | On the Frontiers of Foreign Language Education: From four skills to intercultural communication. | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | Tokyo, Seibido. |
|
12.
|
論文
|
Meaning construction in humorous discourse: Context and incongruities in conceptual integration. Language in the Context of Use: Usage-based Approaches to Language and Language Learning. (単著) 2008
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2008 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Meaning construction in humorous discourse: Context and incongruities in conceptual integration. | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Language in the Context of Use: Usage-based Approaches to Language and Language Learning. | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | Mouton Gruyer |
|
13.
|
論文
|
Research methodology: Qualitative research. In Cristina Sanz (Ed.), Processing Approaches to Adult SLA pp.69-104 (共著) 2006
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2006 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 招待論文 | 招待あり | 標題 | Research methodology: Qualitative research. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | In Cristina Sanz (Ed.), Processing Approaches to Adult SLA | 掲載区分 | 国外 | 巻・号・頁 | pp.69-104 | 著者・共著者 | Adams, R. & Mackey, A. |
|
14.
|
論文
|
Investigating learners' reports about the L2 classroom. International Review of Applied Linguistics 39,pp.285-308 (共著) 2001
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2001 | 形態種別 | 研究論文 | 標題 | Investigating learners' reports about the L2 classroom. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | International Review of Applied Linguistics | 掲載区分 | 国外 | 巻・号・頁 | 39,pp.285-308 | 総ページ数 | 23 | 著者・共著者 | ◎Alison Mackey, Kim McDonough, Akiko Fujii, Tomoaki Tatsumi |
|
15.
|
著書
|
My Way I(文部科学省検定済教科書 高等学校外国語科用) (共著) 2022
|
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2022 | 形態種別 | 教科書 | 標題 | My Way I(文部科学省検定済教科書 高等学校外国語科用) | 執筆形態 | 共著 | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | 三省堂 | 著者・共著者 | 飯野厚、他12名 |
|
16.
|
著書
|
In My Opinion (共著) 2018
|
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2018 | 形態種別 | 教科書 | 標題 | In My Opinion | 執筆形態 | 共著 | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | Kinseido | 総ページ数 | 104 | 著者・共著者 | Atsushi Iino, Heather Johnson Sato, Akiko Fujii, Yukiko Yabuta, Yoichi Nakamura, Kota Ohata |
|
全件詳細非表示
|
全件詳細表示
|
5件表示
|
全件表示(16件)
|