(最終更新日:2018-10-11 16:07:40)
  ミヤハラ, マスコ   MIYAHARA, Masuko
  宮原 万寿子
   所属   国際基督教大学教養学部 リベラルアーツ英語プログラム(ELA)
   職種   課程准教授
■ 学歴
1. 2012/09/30
(学位取得)
Institute of Education, University of London PhD
2. 2012/09/30
(学位取得)
ロンドン大学Institute of Education 博士号
3. 2002/08
(学位取得)
Institute of Education, Universtiy of London M.A.
4. 2002/08
(学位取得)
ロンドン大学Institute of Education 修士学
■ 現在の専門分野
外国語教育 (キーワード:オトノミー(autonomy)、アイデンテイテイ、第二言語習得、research methodology, narrative research) 
■ 著書・論文歴
1. 著書  Emerging Self Identities and Emotions in Foreign Language Learning: A Narrative Oriented Approach (単著) 2015/08
2. 著書  Collaborative Learning in Learner Development (共著) 2015
3. 論文  学習者のナラテイブに見られる変遷:言語学習者から言語使用者へ (単著) 2018/06
4. 論文  Emotions, Experience, and Identities in L2 Narrative Research. (単著) 2017
5. 論文  Narratives in Language Learning Research:Developing a Reflexive Framework (単著) 2017
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■ 学会発表
1. 2018/06/23 グローバル人材を育てるICUにおける英語教育:カリキュラムと教材(国際教育研究所第178回月例研究会)
2. 2018/05/12 Analyzing Narratives in Language Learning Research: Developing a Reflexive Framework(JACET関東支部月例研究会)
3. 2017/12/19 Emotions and Identity Studies: Narrative Analysis and Researcher Reflexivity(The 3rd Language Education in Global and Multilingual Context)
4. 2017/11/02 Using Narrative Approach in Identity Research:Developing a Reflexive Framework(KUIS SALC Lecture Series)
5. 2017/03/21 Narratives in Language Learning Research: A Dialogue towards building a Reflexive Framework.(American Association of Applied Linguistics (AAAL))
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■ 講師・講演
1. 2008/06 A Pedagogical Attempt to Increase Learner’s Metacognitive Awareness in a Reading Class
2. 2007/11 Exploring the Feasibility of Using Unstructured Interviews: Cultural Issues in Interviews
3. 2007/10 A Pedagogical Attempt to Increase Learner’s Metacognitive Awareness: A Case Study at in Higher Education in Japan
4. 2007/10 Promoting Learner Autonomy in a Language Classroom: A Case Study at a University Reading Class in Japan
5. 2006/09 A Pedagogical Approach in Introducing Metagcognitive Understanding through Developing Reading Strategies and Skills at Higher Education in Japan: Bridging the Gap between L1 and L2 Reading Theories
■ 所属学会
1. 2007/09~ Japan Association for Current English Studies
2. 2005/04~ JACET English Classology Research Committee
3. 2003/06~ International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL)
4. 2003/06~ The Asian Association of Teachers of English as a Foreign Language
5. 2003/04~ The Japan Association for Language Teaching (JALT)
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■ 職務上の実績
●実務の経験を有する者についての特記事項
1. 2017/04/01~2018/03/31 リベラルアーツ英語課程、副主任
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2018/04~2021/03  英語を媒介とする授業(EMI)の学習モデル 基盤C (キーワード:EMI / 教師アイデンティティー / 第二言語処理 / クラスルームリサーチ / インタラクション)
2. 2015/04~2019/03  大学と大学院の連携による教員養成モデル:教師教育者、教員、学生の発達を目指して 基盤C (一般) (キーワード:教員養成モデル / 大学と大学院の連携 / 教師教育者の成長 / 教員の成長 / 学生の成長 / 教師認知 / 教員養成 / 教員認知 / 省察 / 面談 / ジャーナル記述)
3. 2012/04~2015/03  自律学習者を育成する英語教育プログラムの研究と実践 基盤C (一般) (キーワード:autonomy, curriculum, materials, English language program)
■ 社会における活動
1. 2018/06 Reviewer, Conference Proposal, ILA (International Learner Association) Conference
2. 2018~ Reviewer, Chinese Applied Linguistic Journal
3. 2018~ Reviewer, SYSTEM
4. 2017/12 Speaker, ICU Colloquium
5. 2017/09~2018/06 Conference Organizing Committee, PLL 3 (Psychology in Language Learning)
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■ メールアドレス
  kyoin_mail
■ 科研費研究者番号
00453556