(最終更新日:2016-09-29 13:47:37)
  ミヤハラ, マスコ   MIYAHARA, Masuko
  宮原 万寿子
   所属   国際基督教大学 教養学部 リベラルアーツ英語プログラム(ELA)
   職種   課程准教授
■ 学歴
1. 2012/09/30
(学位取得)
Institute of Education, University of London PhD
2. 2012/09/30
(学位取得)
ロンドン大学Institute of Education 博士号
3. 2002/08
(学位取得)
Institute of Education, Universtiy of London M.A.
4. 2002/08
(学位取得)
ロンドン大学Institute of Education 修士学
■ 現在の専門分野
外国語教育 (キーワード:オトノミー(autonomy)、アイデンテイテイ、第二言語習得、narrative research) 
■ 著書・論文歴
1. 著書  Emerging Self Identities and Emotions in Foreign Language Learning: A Narrative Oriented Approach (単著) 2015/08
2. 論文  Language Teacher Associatons in Japan:knowledge producers and/or knowledge disseminators (共著) 2016/04
3. 論文  Emerging Self Identities, Foreign Language Learning, Experiential Profile, and Emotions. (単著) 2014
4. 論文  Emerging Self Identities of second language learners:Emotions and the Experiential profile of identity construction (単著) 2014
5. 論文  Theoretical Underpinnings in Collaborative Leanring. (共著) 2014
全件表示(30件)
■ 学会発表
1. 2015/11/07 Exploring Narratives : How do we analyze stories(第一回英語教育における質的研究コンソーテイアム)
2. 2015/09/12 Exploring identity in narratives: A dialogue on theoretical and methodological issues(第21回日英英語教育研究大会)
3. 2015/08/29 Attempts to Foster Autonomy:Virtual Space for Collaborative Dialogue among Learners, Resources, and Practice(54th JACET International Conference (Kagoshima))
4. 2015/06/20 Exploring Narratives:A Dialogue on Theoretical and Methodological Issues in Analyzing Narratives
5. 2015/05/30 A Dialogue on Theoretical and Methodological Issues in Analyzing Narratives
全件表示(26件)
■ 講師・講演
1. 2008/06 A Pedagogical Attempt to Increase Learner’s Metacognitive Awareness in a Reading Class
2. 2007/11 Exploring the Feasibility of Using Unstructured Interviews: Cultural Issues in Interviews
3. 2007/10 A Pedagogical Attempt to Increase Learner’s Metacognitive Awareness: A Case Study at in Higher Education in Japan
4. 2007/10 Promoting Learner Autonomy in a Language Classroom: A Case Study at a University Reading Class in Japan
5. 2006/09 A Pedagogical Approach in Introducing Metagcognitive Understanding through Developing Reading Strategies and Skills at Higher Education in Japan: Bridging the Gap between L1 and L2 Reading Theories
■ 所属学会
1. 2007/09~ Japan Association for Current English Studies
2. 2005/04~ JACET English Classology Research Committee
3. 2003/06~ International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL)
4. 2003/06~ The Asian Association of Teachers of English as a Foreign Language
5. 2003/04~ The Japan Association for Language Teaching (JALT)
全件表示(6件)
■ 教育上の実績
●教育方法の実践例
1. 2007/04~ Assessment
2. 2007/04~ ELP courses
3. 2007/04~ Sharing materials and ideas with teachers (Faculty Development)
●作成した教科書、教材
1. 2007/10 リ-デイング スキル と ストラテジー:クリテイカル リーデイングへ
●その他教育活動上特記すべき事項
1. 2007/04~2008/03 "Course Coordinator, Communication through Multimedia (ELP ICU)"
全件表示(10件)
■ 職務上の実績
●その他職務上特記すべき事項
1. 2012/04~2016/03 専門分野:英語教育。自律学習者(学習者オートノミー)の育成。アイデンテイテイと語学学習の相関県警。質的研究 (ナラテイブ)科研:課題番号24520648
2. 2015/04~2018/03 大学と大学院の連携による教員養成モデル (科研 課題番号 15KO2792)
■ 研究課題・受託研究・科研費
1.   autonomy in language learning  
2. 2006~  アイデンテイテイと言語習得、narrative research  
■ 社会における活動
1. 2007/10~2007/10 西東京地区、公立中学校 スピーチコンテスト 審査員
2. 2006/10~2006/10 西東京地区、公立中学校 スピーチコンテスト 審査員
■ メールアドレス
  kyoin_mail
■ 科研費研究者番号
00453556