photo
    (最終更新日:2025-03-31 17:48:42)
  スミス,ガイ A.   SMITH, Guy A.
  スミス, ガイ A.
   所属   国際基督教大学教養学部 リベラルアーツ英語プログラム(ELA)
   職種   レクチャラー
■ 学歴
1.
(学位取得)
University of Technology Sydney M.A.in English Language Teaching
2. 1987/12/12
(学位取得)
The University of Auckland B.A. (Major in Asian Studies)
全件詳細表示
■ 職歴
1. 2024/04~ 国際基督教大学 教養学部 リベラルアーツ英語プログラム レクチャラー
2. 2018/04~2024/03 国際基督教大学 教養学部 リベラルアーツ英語プログラム インストラクター
3. 2014/04~2018/03 国際基督教大学 教養学部 リベラルアーツ英語プログラム 特任講師
全件詳細表示
■ 現在の専門分野
教育心理学, 外国語教育 (キーワード:Critical thinking and cognitive bias / Self Determination Theory / Motivational theories / Well Being / Ed-tech) 
■ プロフィール
I am a member of 2 special interest groups in JALT, Critical Thinking in Language Learning and Teacher Development. I am also a member of The Writing Centers Association of Japan, focusing on developing a higher level of academic writing excellence in Japan.
■ 主要学科目
Academic Reading and Writing
■ 著書・論文歴
1. 論文  Approaching cognitive bias in critical thinking instruction. Growth Mindset in Language Education. JALT. (1),pp.339-346 (共著) 2024/08Link
2. 論文  Reducing the Negative Impact of Cognitive Biases on Critical Thinking Instruction OnCUE Journal Special Issue 4,pp.62-71 (単著) 2023/04
3. 論文  Integrating Debiasing Strategies to Facilitate Improved Critical Thinking in Language Learning Contexts​ Accents Asia 16 (共著) 2022/09
4. 論文  Issues Concerning the Confirmation/Myside Bias and Implications for Educators and Researchers - Mind, Brain, and Education Journal 3,pp.87-98 (単著) 2022/08Link
5. 論文  Rethinking the Concept of Fallacies in Argumentation Instruction - Language Research Bulletin 36,pp.62-69 (単著) 2022/03Link
全件詳細表示
全件表示(32件)
■ 学会発表
1. 2024/11/07 Problematic Impacts of Cognitive Bias on Teacher Behaviors(JALT 2024)
2. 2024/06/28 Mitigating Problematic Outcomes of Cogntive Bias on Teachers(NEAR Conference)
3. 2023/11/25 Approaching Cognitive Bias in Critical Thinking Instruction(JALT 2023)
4. 2023/02/18 Confronting the Barriers of Myside Bias in Teaching Argumentation in Writing(13th Symposium on Writing Centers in Asia)
5. 2023/02/18 Why Writing Teachers Are in A Good Position to Prevent Abuse of AI Writing Tools(13th Symposium on Writing Centers in Asia)
全件詳細表示
全件表示(48件)
■ 講師・講演
1. 2016/12/10 お互いの国の違いや良さを認めて
2. 2016/08/13 Critical Thinking - Be an Expert(ICU)
全件詳細表示
■ 所属学会
1. 2008/04~ Japan Association of Language Teachers
2. 2015/02~ The Writing Centers Association of Japan
3. 2020/04 Mind, Brain, and Education Special Interest GroupLink
全件詳細表示
■ 担当経験のある科目
1. Empowerment Program for Teachers(International Student Advisor)
2. Global Leadership Studies(International Christian University)Link
3. Teaching English Through English(International Christian University)
■ 職務上の実績
●実務の経験を有する者についての特記事項
1. 2016/04/01~ Reviewer for the Teacher Development Special Interest Group Publication, "Explorations in Teacher Education"
2. 2017/03/06~2017/03/06 Co-organizer of the Writing Centers Association of Japan Ninth Symposium at ICULink
●その他職務上特記すべき事項
1. Educational Psychology, Social Psychology, Self Determination Theory, Critical Thinking
全件詳細表示
■ 資格・免許
1. 2016/09/15 Google Certified Educator Level 2 (Advanced)
全件詳細表示
■ 研究課題・受託研究・科研費
1.   Critical thinking and cognitive bias, Self Determination Theory and well being in educational contexts, ed-tech.  
全件詳細表示
■ 科研費研究者番号
90739038