1. |
2024/11/17 |
Problematic Impacts of Cognitive Bias on Teacher Behaviors(2024 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2024/11/17 | 発表テーマ | Problematic Impacts of Cognitive Bias on Teacher Behaviors | 会議名 | 2024 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 主催者 | JALT | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Shizuoka City | 開催期間 | 2024/11/15~2024/11/18 | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
2. |
2024/11/17 |
Providing a Framework for Annotating Academic Texts(2024 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2024/11/17 | 発表テーマ | Providing a Framework for Annotating Academic Texts | 会議名 | 2024 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 主催者 | JALT | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Shizuoka City | 開催期間 | 2024/11/15~2024/11/18 | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis | |
3. |
2024/06/29 |
Mitigating Problematic Outcomes of Cognitive Bias on Teachers(16th Annual NEAR Language Education) |
発表年月日 | 2024/06/29 | 発表テーマ | Mitigating Problematic Outcomes of Cognitive Bias on Teachers | 会議名 | 16th Annual NEAR Language Education | 主催者 | JALT | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Niigata City | 開催期間 | 2024/06/29~2024/06/29 | |
4. |
2023/11/25 |
Approaching Cognitive Bias in Critical Thinking Instruction(2023 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2023/11/25 | 発表テーマ | Approaching Cognitive Bias in Critical Thinking Instruction | 会議名 | 2023 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 主催者 | JALT | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Tsukuba, Ibaraki | 開催期間 | 2023/11/24~2023/11/27 | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
5. |
2023/11/25 |
Examining the Mode of Teacher Comments in Academic Writing(2023 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2023/11/25 | 発表テーマ | Examining the Mode of Teacher Comments in Academic Writing | 会議名 | 2023 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 主催者 | JALT | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Tsukuba, Japan | 開催期間 | 2023/11/24~2023/11/27 | |
6. |
2023/02/18 |
Confronting the Barriers of Myside Bias in Teaching Argumentation in Writing(13th Symposium on Writing Centers in Asia) |
発表年月日 | 2023/02/18 | 発表テーマ | Confronting the Barriers of Myside Bias in Teaching Argumentation in Writing | 会議名 | 13th Symposium on Writing Centers in Asia | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Roppongi, Tokyo | 開催期間 | 2023/02/18~2023/02/18 | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
7. |
2023/02/18 |
Creating a More Engaging Online Writing Environment(13th Symposium on Writing Centers in Asia) |
発表年月日 | 2023/02/18 | 発表テーマ | Creating a More Engaging Online Writing Environment | 会議名 | 13th Symposium on Writing Centers in Asia | 主催者 | Association of Writing Centers in Asia | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Roppongi, Tokyo | 開催期間 | 2023/02/18~2023/02/18 | |
8. |
2022/12/05 |
How Can Critical Thinking Contend with the Challenge of Cognitive Bias?(Tokyo University Global Development Talk at the University of Tokyo Global Faculty Development) |
発表年月日 | 2022/12/05 | 発表テーマ | How Can Critical Thinking Contend with the Challenge of Cognitive Bias? | 会議名 | Tokyo University Global Development Talk at the University of Tokyo Global Faculty Development | 主催者 | The University of Tokyo Global Faculty Development | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 招待講演 | 招待講演 | 国名 | 日本 | 開催期間 | 2022/12/05~2022/12/05 | 発表者・共同発表者 | Guy Smith and John Peloghitis | |
9. |
2021/12/10 |
The Future of Critical Thinking - Countering Cognitive Bias(Tokyo Japan Association of Language Teachers Showcase) |
発表年月日 | 2021/12/10 | 発表テーマ | The Future of Critical Thinking - Countering Cognitive Bias | 会議名 | Tokyo Japan Association of Language Teachers Showcase | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
10. |
2021/11/14 |
Practical Ideas to Stop Cognitive Bias Sabotaging Critical Thinking Tasks(2021 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2021/11/14 | 発表テーマ | Practical Ideas to Stop Cognitive Bias Sabotaging Critical Thinking Tasks | 会議名 | 2021 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
11. |
2021/11/13 |
Activities to Improve the Structural Quality of Arguments in Essay Writing(2021 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2021/11/13 | 発表テーマ | Activities to Improve the Structural Quality of Arguments in Essay Writing | 会議名 | 2021 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis | |
12. |
2021/06/05 |
Mitigating Cognitive Bias in a Critical Thinking Program(7th Annual Conference on Global Higher Education) |
発表年月日 | 2021/06/05 | 発表テーマ | Mitigating Cognitive Bias in a Critical Thinking Program | 会議名 | 7th Annual Conference on Global Higher Education | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
13. |
2021/02/07 |
Searching for a Theoretical Framework to Mitigate and Prevent Cognitive Bias in the Classroom;Guidelines for Teachers(17th Annual CAMTESOL (Cambodia Teaching English to Speakers of Other Languages) Conference) |
発表年月日 | 2021/02/07 | 発表テーマ | Searching for a Theoretical Framework to Mitigate and Prevent Cognitive Bias in the Classroom;Guidelines for Teachers | 会議名 | 17th Annual CAMTESOL (Cambodia Teaching English to Speakers of Other Languages) Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | カンボジア | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
14. |
2021/01/23 |
Research Supported Approaches for Teachers to Explore Mitigating and Preventing Cognitive Bias in their Classrooms(2021 Meisei University Professional Development Forum) |
発表年月日 | 2021/01/23 | 発表テーマ | Research Supported Approaches for Teachers to Explore Mitigating and Preventing Cognitive Bias in their Classrooms | 会議名 | 2021 Meisei University Professional Development Forum | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
15. |
2020/11/27 |
Exploring Integration of Debiasing into EFL Critical Thinking Teaching Approaches(AsiaTEFL Annual Conference) |
発表年月日 | 2020/11/27 | 発表テーマ | Exploring Integration of Debiasing into EFL Critical Thinking Teaching Approaches | 会議名 | AsiaTEFL Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 大韓民国 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
16. |
2020/11/23 |
Reducing Cognitive Bias in Small Group Discussion(2020 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2020/11/23 | 発表テーマ | Reducing Cognitive Bias in Small Group Discussion | 会議名 | 2020 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
17. |
2020/11/22 |
Revising for Conciseness(2020 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2020/11/22 | 発表テーマ | Revising for Conciseness | 会議名 | 2020 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis | |
18. |
2020/11/16 |
New Directions in Teaching Critical Thinking Skills in the Classroom(9th Annual Professional Development Forum) |
発表年月日 | 2020/11/16 | 発表テーマ | New Directions in Teaching Critical Thinking Skills in the Classroom | 会議名 | 9th Annual Professional Development Forum | 学会区分 | 研究会・シンポジウム等 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Hino, Tokyo | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
19. |
2020/02/23 |
The Role of Cognitive Bias and Debiasing in Critical Thinking Instruction(Tokyo English Language Teaching Expo) |
発表年月日 | 2020/02/23 | 発表テーマ | The Role of Cognitive Bias and Debiasing in Critical Thinking Instruction | 会議名 | Tokyo English Language Teaching Expo | 学会区分 | 地方学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Otsuma Women’s University, Tokyo | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
20. |
2019/11/03 |
Facilitating Debiasing in a Reading and Writing Course(JALT 2019 Annual Conference (Critical Thinking SIG Forum)) |
発表年月日 | 2019/11/03 | 発表テーマ | Facilitating Debiasing in a Reading and Writing Course | 会議名 | JALT 2019 Annual Conference (Critical Thinking SIG Forum) | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Nagoya | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith | |
21. |
2018/11/25 |
Facilitating metacognition in writing instruction(2018 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2018/11/25 | 発表テーマ | Facilitating metacognition in writing instruction | 会議名 | 2018 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Shizuoka | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis | |
22. |
2017/11/18 |
Impact of writing models on accuracy, complexity, and overall performance(2017 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2017/11/18 | 発表テーマ | Impact of writing models on accuracy, complexity, and overall performance | 会議名 | 2017 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Tsukuba | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis | |
23. |
2016/11/26 |
Difficulties and strategies in argumentative writing(2016 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2016/11/26 | 発表テーマ | Difficulties and strategies in argumentative writing | 会議名 | 2016 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | |
24. |
2016/08/18 |
The importance of vocabulary knowledge in predicting integrated writing performance(International Conference on Social Science, Arts, Business and Education) |
発表年月日 | 2016/08/18 | 発表テーマ | The importance of vocabulary knowledge in predicting integrated writing performance | 会議名 | International Conference on Social Science, Arts, Business and Education | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Boscolo Venezia, Venice | |
25. |
2016/03/20 |
The Impact of Retells on Reading Comprehension and Vocabulary Learning(4th International Conference on Language, Education and Innovation (ICLEI)) |
発表年月日 | 2016/03/20 | 発表テーマ | The Impact of Retells on Reading Comprehension and Vocabulary Learning | 会議名 | 4th International Conference on Language, Education and Innovation (ICLEI) | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Liberty Central Saigon Citypoint Hotel, Ho Chi Minh City | |
26. |
2016/03/06 |
Instructional design and collaborative technologies in academic writing: From theory to practice(The 9th Symposium on Writing Centers in Asia) |
発表年月日 | 2016/03/06 | 発表テーマ | Instructional design and collaborative technologies in academic writing: From theory to practice | 会議名 | The 9th Symposium on Writing Centers in Asia | 主催者 | International Christian University and Association of Writing Centers in Asia | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | International Christian University | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Dan Ferreira | |
27. |
2015/03/01 |
Vocabulary size and performance on integrated writing tasks(11th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching) |
発表年月日 | 2015/03/01 | 発表テーマ | Vocabulary size and performance on integrated writing tasks | 会議名 | 11th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | National Institute of Education, Phnom Penh | |
28. |
2013/10/26 |
TOEFL writing: views of performance and competence(2013 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2013/10/26 | 発表テーマ | TOEFL writing: views of performance and competence | 会議名 | 2013 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Kobe Convention Center, Kobe | |
29. |
2012/11/10 |
Guidelines and implications for using retelling activities(Tokai University FLC (Foreign Language Center) Professional Development Symposium) |
発表年月日 | 2012/11/10 | 発表テーマ | Guidelines and implications for using retelling activities | 会議名 | Tokai University FLC (Foreign Language Center) Professional Development Symposium | 学会区分 | 地方学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Tokai University (Shonan Campus), Hiratsuka | |
30. |
2012/10/13 |
Effect of read and retell on reading comprehension(2012 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2012/10/13 | 発表テーマ | Effect of read and retell on reading comprehension | 会議名 | 2012 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | ACT City, Hamamatsu | |
31. |
2012/02/25 |
Pedagogical issues and research on self-assessment(8th Annual CamTESOL (Cambodia Teaching English to Speakers of Other Languages) Conference on English Language Teaching) |
発表年月日 | 2012/02/25 | 発表テーマ | Pedagogical issues and research on self-assessment | 会議名 | 8th Annual CamTESOL (Cambodia Teaching English to Speakers of Other Languages) Conference on English Language Teaching | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | National Institute of Education, Phnom Penh | |
32. |
2011/11/19 |
Effect of revision on self-assessment in writing(2011 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2011/11/19 | 発表テーマ | Effect of revision on self-assessment in writing | 会議名 | 2011 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | National Olympics Center, Yoyogi, Tokyo | |
33. |
2011/10/15 |
A review and guide for self-assessment in writing(19th KOTESOL International Conference) |
発表年月日 | 2011/10/15 | 発表テーマ | A review and guide for self-assessment in writing | 会議名 | 19th KOTESOL International Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Sookmyung Women’s University, Seoul | |
34. |
2010/11/21 |
A study of form-focused feedback in writing(2010 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2010/11/21 | 発表テーマ | A study of form-focused feedback in writing | 会議名 | 2010 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Aichi Industry and Labor Center, Nagoya | |
35. |
2010/11/21 |
Identifying at-risk learners: resource management strategies as predictors of achievement(2010 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2010/11/21 | 発表テーマ | Identifying at-risk learners: resource management strategies as predictors of achievement | 会議名 | 2010 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Aichi Industry and Labor Center, Nagoya | 発表者・共同発表者 | Grant Black | |
36. |
2010/10/16 |
Assessing intercultural experience achievement in at-risk language learners(PAC 10 KOTESOL International Conference) |
発表年月日 | 2010/10/16 | 発表テーマ | Assessing intercultural experience achievement in at-risk language learners | 会議名 | PAC 10 KOTESOL International Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Sookmyung Women’s University, Seoul | 発表者・共同発表者 | Grant Black | |
37. |
2010/10/16 |
Projects for teaching business English(PAC 10 KOTESOL International Conference) |
発表年月日 | 2010/10/16 | 発表テーマ | Projects for teaching business English | 会議名 | PAC 10 KOTESOL International Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Sookmyung Women’s University, Seoul | |
38. |
2008/10/19 |
Cooperative education and second language support(2008 JALT Hokkaido Language Teachers Conference) |
発表年月日 | 2008/10/19 | 発表テーマ | Cooperative education and second language support | 会議名 | 2008 JALT Hokkaido Language Teachers Conference | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Hokusei Gakuen University, Sapporo | 発表者・共同発表者 | Dr. Sam Holtzman | |
39. |
2006/11/03 |
Vocabulary size and its relationship on identity(2006 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference) |
発表年月日 | 2006/11/03 | 発表テーマ | Vocabulary size and its relationship on identity | 会議名 | 2006 International Japan Association of Language Teachers Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Kitakyushu | 発表者・共同発表者 | Dr, Tomoko Ishii | |
40. |
2005/11/12 |
Making experiences meaningful: building cultural bridges through interviews(Peace as a Global Language Conference) |
発表年月日 | 2005/11/12 | 発表テーマ | Making experiences meaningful: building cultural bridges through interviews | 会議名 | Peace as a Global Language Conference | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Kyoto Sangyo University, Kyoto | 発表者・共同発表者 | Todd Rucynski | |
41. |
2000/02/26 |
Interviewing foreigners: a cultural and motivating method to make meaning(NELTA 11th International Conference) |
発表年月日 | 2000/02/26 | 発表テーマ | Interviewing foreigners: a cultural and motivating method to make meaning | 会議名 | NELTA 11th International Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Teacher training Center, Katmandu | |
42. |
1999/03/13 |
Assessing communicative competence in intercultural business communication(TESOL 33rd Annual Conference) |
発表年月日 | 1999/03/13 | 発表テーマ | Assessing communicative competence in intercultural business communication | 会議名 | TESOL 33rd Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | New York City, New York | |
43. |
1998/12/18 |
Attaining competence in intercultural business exchanges(Pennsylvania State University Annual TESOL (Teachers of English to Speakers of Other Languages) Colloquium) |
発表年月日 | 1998/12/18 | 発表テーマ | Attaining competence in intercultural business exchanges | 会議名 | Pennsylvania State University Annual TESOL (Teachers of English to Speakers of Other Languages) Colloquium | 学会区分 | 研究会・シンポジウム等 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Butler Hall, State College | |
全件詳細非表示
|
全件詳細表示
|
5件表示
|
全件表示(43件)
|