1. |
2021/12/10 |
The Future of Critical Thinking - Countering Cognitive Bias(Tokyo JALT Showcase)
|
発表年月日 | 2021/12/10 | 発表テーマ | The Future of Critical Thinking - Countering Cognitive Bias | 会議名 | Tokyo JALT Showcase | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
2. |
2021/11/14 |
Practical Ideas to Stop Cognitive Bias Sabotaging Critical Thinking Tasks(JALT 2021 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2021/11/14 | 発表テーマ | Practical Ideas to Stop Cognitive Bias Sabotaging Critical Thinking Tasks | 会議名 | JALT 2021 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
3. |
2021/11/13 |
Activities to Improve the Structural Quality of Arguments in Essay Writing(JALT 2021 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2021/11/13 | 発表テーマ | Activities to Improve the Structural Quality of Arguments in Essay Writing | 会議名 | JALT 2021 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis |
|
4. |
2021/06/05 |
Mitigating Cognitive Bias in a Critical Thinking Program(7th Annual Conference on Global Higher Education)
|
発表年月日 | 2021/06/05 | 発表テーマ | Mitigating Cognitive Bias in a Critical Thinking Program | 会議名 | 7th Annual Conference on Global Higher Education | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
5. |
2021/02/07 |
Searching for a Theoretical Framework to Mitigate and Prevent Cognitive Bias in the Classroom;Guidelines for Teachers(17th Annual CAMTESOL (Cambodia Teaching English to Speakers of Other Languages) Conference)
|
発表年月日 | 2021/02/07 | 発表テーマ | Searching for a Theoretical Framework to Mitigate and Prevent Cognitive Bias in the Classroom;Guidelines for Teachers | 会議名 | 17th Annual CAMTESOL (Cambodia Teaching English to Speakers of Other Languages) Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | カンボジア | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
6. |
2021/01/23 |
Research Supported Approaches for Teachers to Explore Mitigating and Preventing Cognitive Bias in their Classrooms(2021 Meisei University Professional Development Forum)
|
発表年月日 | 2021/01/23 | 発表テーマ | Research Supported Approaches for Teachers to Explore Mitigating and Preventing Cognitive Bias in their Classrooms | 会議名 | 2021 Meisei University Professional Development Forum | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
7. |
2020/11/27 |
Exploring Integration of Debiasing into EFL Critical Thinking Teaching Approaches(AsiaTEFL Annual Conference)
|
発表年月日 | 2020/11/27 | 発表テーマ | Exploring Integration of Debiasing into EFL Critical Thinking Teaching Approaches | 会議名 | AsiaTEFL Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 大韓民国 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
8. |
2020/11/23 |
Reducing Cognitive Bias in Small Group Discussion(JALT 2020 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2020/11/23 | 発表テーマ | Reducing Cognitive Bias in Small Group Discussion | 会議名 | JALT 2020 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
9. |
2020/11/22 |
Revising for Conciseness(JALT 2020 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2020/11/22 | 発表テーマ | Revising for Conciseness | 会議名 | JALT 2020 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 国名 | 日本 | 開催地名 | Online | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis |
|
10. |
2020/11/16 |
New Directions in Teaching Critical Thinking Skills in the Classroom(9th Annual Professional Development Forum)
|
発表年月日 | 2020/11/16 | 発表テーマ | New Directions in Teaching Critical Thinking Skills in the Classroom | 会議名 | 9th Annual Professional Development Forum | 学会区分 | 研究会・シンポジウム等 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Hino, Tokyo | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
11. |
2020/02/23 |
The Role of Cognitive Bias and Debiasing in Critical Thinking Instruction(Tokyo English Language Teaching Expo)
|
発表年月日 | 2020/02/23 | 発表テーマ | The Role of Cognitive Bias and Debiasing in Critical Thinking Instruction | 会議名 | Tokyo English Language Teaching Expo | 学会区分 | 地方学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Otsuma Women’s University, Tokyo | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
12. |
2019/11/03 |
Facilitating Debiasing in a Reading and Writing Course(JALT 2019 Annual Conference (Critical Thinking SIG Forum))
|
発表年月日 | 2019/11/03 | 発表テーマ | Facilitating Debiasing in a Reading and Writing Course | 会議名 | JALT 2019 Annual Conference (Critical Thinking SIG Forum) | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Nagoya | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Guy Smith |
|
13. |
2018/11/25 |
Facilitating metacognition in writing instruction(JALT 2018 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2018/11/25 | 発表テーマ | Facilitating metacognition in writing instruction | 会議名 | JALT 2018 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Shizuoka | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis |
|
14. |
2017/11/18 |
Impact of writing models on accuracy, complexity, and overall performance(JALT 2017 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2017/11/18 | 発表テーマ | Impact of writing models on accuracy, complexity, and overall performance | 会議名 | JALT 2017 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Tsukuba | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis |
|
15. |
2016/11/26 |
Difficulties and strategies in argumentative writing(JALT 2016 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2016/11/26 | 発表テーマ | Difficulties and strategies in argumentative writing | 会議名 | JALT 2016 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 |
|
16. |
2016/08/18 |
The importance of vocabulary knowledge in predicting integrated writing performance(International Conference on Social Science, Arts, Business and Education)
|
発表年月日 | 2016/08/18 | 発表テーマ | The importance of vocabulary knowledge in predicting integrated writing performance | 会議名 | International Conference on Social Science, Arts, Business and Education | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Boscolo Venezia, Venice |
|
17. |
2016/03/20 |
The Impact of Retells on Reading Comprehension and Vocabulary Learning(4th International Conference on Language, Education and Innovation (ICLEI))
|
発表年月日 | 2016/03/20 | 発表テーマ | The Impact of Retells on Reading Comprehension and Vocabulary Learning | 会議名 | 4th International Conference on Language, Education and Innovation (ICLEI) | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Liberty Central Saigon Citypoint Hotel, Ho Chi Minh City |
|
18. |
2016/03/06 |
Instructional design and collaborative technologies in academic writing: From theory to practice(The 9th Symposium on Writing Centers in Asia)
|
発表年月日 | 2016/03/06 | 発表テーマ | Instructional design and collaborative technologies in academic writing: From theory to practice | 会議名 | The 9th Symposium on Writing Centers in Asia | 主催者 | International Christian University | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | International Christian University | 発表者・共同発表者 | John Peloghitis and Dan Ferreira |
|
19. |
2015/03/01 |
Vocabulary size and performance on integrated writing tasks(11th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching)
|
発表年月日 | 2015/03/01 | 発表テーマ | Vocabulary size and performance on integrated writing tasks | 会議名 | 11th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | National Institute of Education, Phnom Penh |
|
20. |
2013/10/26 |
TOEFL writing: views of performance and competence(JALT 2013 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2013/10/26 | 発表テーマ | TOEFL writing: views of performance and competence | 会議名 | JALT 2013 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Kobe Convention Center, Kobe |
|
21. |
2012/11/10 |
Guidelines and implications for using retelling activities(Tokai University FLC (Foreign Language Center) Professional Development Symposium)
|
発表年月日 | 2012/11/10 | 発表テーマ | Guidelines and implications for using retelling activities | 会議名 | Tokai University FLC (Foreign Language Center) Professional Development Symposium | 学会区分 | 地方学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Tokai University (Shonan Campus), Hiratsuka |
|
22. |
2012/10/13 |
Effect of read and retell on reading comprehension(JALT 2012 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2012/10/13 | 発表テーマ | Effect of read and retell on reading comprehension | 会議名 | JALT 2012 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | ACT City, Hamamatsu |
|
23. |
2012/02/25 |
Pedagogical issues and research on self-assessment(8th Annual CamTESOL (Cambodia Teaching English to Speakers of Other Languages) Conference on English Language Teaching)
|
発表年月日 | 2012/02/25 | 発表テーマ | Pedagogical issues and research on self-assessment | 会議名 | 8th Annual CamTESOL (Cambodia Teaching English to Speakers of Other Languages) Conference on English Language Teaching | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | National Institute of Education, Phnom Penh |
|
24. |
2011/11/19 |
Effect of revision on self-assessment in writing(JALT 2011 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2011/11/19 | 発表テーマ | Effect of revision on self-assessment in writing | 会議名 | JALT 2011 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | National Olympics Center, Yoyogi, Tokyo |
|
25. |
2011/10/15 |
A review and guide for self-assessment in writing(19th KOTESOL International Conference)
|
発表年月日 | 2011/10/15 | 発表テーマ | A review and guide for self-assessment in writing | 会議名 | 19th KOTESOL International Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Sookmyung Women’s University, Seoul |
|
26. |
2010/11/21 |
A study of form-focused feedback in writing(JALT 2010 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2010/11/21 | 発表テーマ | A study of form-focused feedback in writing | 会議名 | JALT 2010 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Aichi Industry and Labor Center, Nagoya |
|
27. |
2010/11/21 |
Identifying at-risk learners: resource management strategies as predictors of achievement(JALT 2010 Annual Conference)
|
発表年月日 | 2010/11/21 | 発表テーマ | Identifying at-risk learners: resource management strategies as predictors of achievement | 会議名 | JALT 2010 Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Aichi Industry and Labor Center, Nagoya | 発表者・共同発表者 | Grant Black |
|
28. |
2010/10/16 |
Assessing intercultural experience achievement in at-risk language learners(PAC 10 KOTESOL International Conference)
|
発表年月日 | 2010/10/16 | 発表テーマ | Assessing intercultural experience achievement in at-risk language learners | 会議名 | PAC 10 KOTESOL International Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Sookmyung Women’s University, Seoul | 発表者・共同発表者 | Grant Black |
|
29. |
2010/10/16 |
Projects for teaching business English(PAC 10 KOTESOL International Conference)
|
発表年月日 | 2010/10/16 | 発表テーマ | Projects for teaching business English | 会議名 | PAC 10 KOTESOL International Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | ポスター | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Sookmyung Women’s University, Seoul |
|
30. |
2008/10/19 |
Cooperative education and second language support(2008 JALT Hokkaido Language Teachers Conference)
|
発表年月日 | 2008/10/19 | 発表テーマ | Cooperative education and second language support | 会議名 | 2008 JALT Hokkaido Language Teachers Conference | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Hokusei Gakuen University, Sapporo | 発表者・共同発表者 | Dr. Sam Holtzman |
|
31. |
2006/11/03 |
Vocabulary size and its relationship on identity(JALT 32nd Annual Conference)
|
発表年月日 | 2006/11/03 | 発表テーマ | Vocabulary size and its relationship on identity | 会議名 | JALT 32nd Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Kitakyushu | 発表者・共同発表者 | Dr, Tomoko Ishii |
|
32. |
2005/11/12 |
Making experiences meaningful: building cultural bridges through interviews(Peace as a Global Language Conference)
|
発表年月日 | 2005/11/12 | 発表テーマ | Making experiences meaningful: building cultural bridges through interviews | 会議名 | Peace as a Global Language Conference | 学会区分 | 全国学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 共同 | 開催地名 | Kyoto Sangyo University, Kyoto | 発表者・共同発表者 | Todd Rucynski |
|
33. |
2000/02/26 |
Interviewing foreigners: a cultural and motivating method to make meaning(NELTA 11th International Conference)
|
発表年月日 | 2000/02/26 | 発表テーマ | Interviewing foreigners: a cultural and motivating method to make meaning | 会議名 | NELTA 11th International Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Teacher training Center, Katmandu |
|
34. |
1999/03/13 |
Assessing communicative competence in intercultural business communication(TESOL 33rd Annual Conference)
|
発表年月日 | 1999/03/13 | 発表テーマ | Assessing communicative competence in intercultural business communication | 会議名 | TESOL 33rd Annual Conference | 学会区分 | 国際学会 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | New York City, New York |
|
35. |
1998/12/18 |
Attaining competence in intercultural business exchanges(Pennsylvania State University Annual TESOL (Teachers of English to Speakers of Other Languages) Colloquium)
|
発表年月日 | 1998/12/18 | 発表テーマ | Attaining competence in intercultural business exchanges | 会議名 | Pennsylvania State University Annual TESOL (Teachers of English to Speakers of Other Languages) Colloquium | 学会区分 | 研究会・シンポジウム等 | 発表形式 | 口頭(一般) | 単独共同区分 | 単独 | 開催地名 | Butler Hall, State College |
|
全件詳細非表示
|
全件詳細表示
|
5件表示
|
全件表示(35件)
|