1. |
著書 |
The realist and the idealist: Experiences of co-running a teachers’ reflective practice group Cultivating professional development through critical friendship and reflective practice: Cases from Japan (共著) 2023 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2023 | 形態種別 | 単行本(学術書) | 査読 | 査読あり | 招待論文 | 招待あり | 標題 | The realist and the idealist: Experiences of co-running a teachers’ reflective practice group | 執筆形態 | 分担執筆 / Chapter Contribution | 掲載誌名 | Cultivating professional development through critical friendship and reflective practice: Cases from Japan | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | Candlin & Mynard | 総ページ数 | 21 | 担当区分 | 筆頭著者 | 著者・共著者 | Ellis, M. | DOI | https://doi.org/10.47908/27 | |
2. |
著書 |
Developing understandings of reflective practice and teacher training Duoethnography in English Language Teaching: Research, Reflection, and Classroom Application pp.133-152 (共著) 2020 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2020 | 形態種別 | 単行本(学術書) | 標題 | Developing understandings of reflective practice and teacher training | 執筆形態 | 分担執筆 / Chapter Contribution | 掲載誌名 | Duoethnography in English Language Teaching: Research, Reflection, and Classroom Application | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | Multilingual Matters | 巻・号・頁 | pp.133-152 | 総ページ数 | 19 | 著者・共著者 | M.Y. Schaefer | |
3. |
論文 |
Teachers’ approaches to Research Writing Language Research Bulletin 37,pp.73-82 (単著) 2022 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2022 | 形態種別 | 研究論文 | 標題 | Teachers’ approaches to Research Writing | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Language Research Bulletin | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | ICU | 巻・号・頁 | 37,pp.73-82 | 総ページ数 | 9 | researchmap用URL | http://doi.org/10.34577/00005198 | |
4. |
論文 |
Practitioners respond to John Flowerdew’s ‘The linguistic disadvantage of scholars who write in English as an additional language: Myth or reality’. Language Teaching 55(1),pp.145-148 (共著) 2021 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2021 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 招待論文 | 招待あり | 標題 | Practitioners respond to John Flowerdew’s ‘The linguistic disadvantage of scholars who write in English as an additional language: Myth or reality’. | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Language Teaching | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | Cambridge University Press | 巻・号・頁 | 55(1),pp.145-148 | 総ページ数 | 3 | 担当区分 | 筆頭著者 | |
5. |
論文 |
Emergency remote training: Guiding and supporting teachers in preparation for emergency remote teaching . Language Research Bulletin 35,1-13頁 (単著) 2020 |
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2020 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Emergency remote training: Guiding and supporting teachers in preparation for emergency remote teaching | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | . Language Research Bulletin | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | ICU | 巻・号・頁 | 35,1-13頁 | 総ページ数 | 13 | |
6. |
論文 |
Exploring teacher creativity through duoethnography and reflection Teacher Development Academic Journal 1(1),pp.7-19 (共著) 2020 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2020 | 形態種別 | 研究論文 | 標題 | Exploring teacher creativity through duoethnography and reflection | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Teacher Development Academic Journal | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | IATEFL | 巻・号・頁 | 1(1),pp.7-19 | 総ページ数 | 12 | 担当区分 | 筆頭著者 | 著者・共著者 | S. Kita | |
7. |
論文 |
An analysis of student feedback on classroom experiences and learning outcomes within a large-scale discussion program New Directions in Teaching and Learning English Discussion 7,pp.272-297 (共著) 2019 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2019 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | An analysis of student feedback on classroom experiences and learning outcomes within a large-scale discussion program | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | New Directions in Teaching and Learning English Discussion | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 7,pp.272-297 | 総ページ数 | 25 | 担当区分 | 筆頭著者 | |
8. |
論文 |
Designing principled academic discussion tasks Diversity and Inclusion pp.287-298. (共著) 2019 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2019 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Designing principled academic discussion tasks | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Diversity and Inclusion | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | JALT | 巻・号・頁 | pp.287-298. | 総ページ数 | 12 | 著者・共著者 | J. Lesley | |
9. |
論文 |
Practitioners respond to Michael Swan’s ‘Applied Linguistics: A consumer’s view’ Language Teaching 52(2),pp.1-4 (共著) 2019 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2019 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 招待論文 | 招待あり | 標題 | Practitioners respond to Michael Swan’s ‘Applied Linguistics: A consumer’s view’ | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Language Teaching | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | Cambridge University Press | 巻・号・頁 | 52(2),pp.1-4 | 総ページ数 | 4 | |
10. |
論文 |
Teacher low points: A qualitative study into experiences of demotivation in ELT ELT Research 34,pp.29-32 (単著) 2019 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2019 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Teacher low points: A qualitative study into experiences of demotivation in ELT | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | ELT Research | 掲載区分 | 国外 | 出版社・発行元 | IATEFL | 巻・号・頁 | 34,pp.29-32 | 総ページ数 | 3 | |
11. |
論文 |
Teacher perceptions of a working within a strongly unified curriculum New Directions in Teaching and Learning English Discussion 7,pp.257-271 (単著) 2019 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2019 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Teacher perceptions of a working within a strongly unified curriculum | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | New Directions in Teaching and Learning English Discussion | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 7,pp.257-271 | 総ページ数 | 14 | |
12. |
論文 |
Improving feedback on academic writing: Combining wikis and screencasts Language Teaching in a Global Age: Shaping the Classroom, Shaping the World pp.356-362 (単著) 2018 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2018 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Improving feedback on academic writing: Combining wikis and screencasts | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Language Teaching in a Global Age: Shaping the Classroom, Shaping the World | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | JALT | 巻・号・頁 | pp.356-362 | 総ページ数 | 6 | |
13. |
論文 |
Integrating QR codes into ELT materials Language Teaching in a Global Age: Shaping the Classroom, Shaping the World pp.342-348 (共著) 2018 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2018 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Integrating QR codes into ELT materials | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Language Teaching in a Global Age: Shaping the Classroom, Shaping the World | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | JALT | 巻・号・頁 | pp.342-348 | 総ページ数 | 6 | 著者・共著者 | D. Cruse | |
14. |
論文 |
One year in: Reflections of a new academic manager. New Directions in Teaching and Learning English Discussion 6,pp.231-235 (単著) 2018 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2018 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | One year in: Reflections of a new academic manager. | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | New Directions in Teaching and Learning English Discussion | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 6,pp.231-235 | 総ページ数 | 4 | |
15. |
論文 |
Using a collaborative online wiki and voice recordings to improve IELTS writing Using Action Research to Explore Technology in Language Teaching: International Perspectives, British Council ELT Research Papers (6),pp.56-58 (単著) 2016 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2016 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Using a collaborative online wiki and voice recordings to improve IELTS writing | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Using Action Research to Explore Technology in Language Teaching: International Perspectives, British Council ELT Research Papers | 掲載区分 | 国外 | 巻・号・頁 | (6),pp.56-58 | 総ページ数 | 2 | 担当区分 | 筆頭著者 | |
全件詳細非表示
|
全件詳細表示
|
5件表示
|
全件表示(15件)
|