1. |
論文 |
Discourse of ‘early ELT for local development’ English Today pp.1-9 (単著) 2022/02 |
|
2. |
論文 |
Where does WE fit? Theoretical and practical considerations in integrating the world Englishes paradigm into Japanese higher education English Literature and Language 57,pp.59-84 (単著) 2021 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2021 | 形態種別 | 研究論文(大学,研究機関紀要) | 標題 | Where does WE fit? Theoretical and practical considerations in integrating the world Englishes paradigm into Japanese higher education | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | English Literature and Language | 巻・号・頁 | 57,pp.59-84 | 著者・共著者 | Saran Shiroza | |
3. |
著書 |
Changing Language, Continuing Discourse: A Shift Toward ELF and Persistent Native-Speakerism in Japan’s ELT Policy Functional Variations in English: Theoretical Considerations and Practical Challenges pp.277-293 (単著) 2020/09 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2020/09 | 形態種別 | 単行本(学術書) | 査読 | 査読あり | 招待論文 | 招待あり | 標題 | Changing Language, Continuing Discourse: A Shift Toward ELF and Persistent Native-Speakerism in Japan’s ELT Policy | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Functional Variations in English: Theoretical Considerations and Practical Challenges | 掲載区分 | 国外 | 巻・号・頁 | pp.277-293 | 担当区分 | 筆頭著者 | 著者・共著者 | Saran Shiroza | |
4. |
著書 |
Functional Variations in English: Theoretical Considerations and Practical Challenges 277-293頁 (共著) 2020/09 |
発行・発表の年月 | 2020/09 | 形態種別 | 単行本(学術書) | 査読 | 査読あり | 標題 | Functional Variations in English: Theoretical Considerations and Practical Challenges | 執筆形態 | 分担執筆 / Chapter Contribution | 出版社・発行元 | Springer | 巻・号・頁 | 277-293頁 | 総ページ数 | 371 | 担当範囲 | Changing Language, Continuing Discourse: A Shift Toward ELF and Persistent Native-Speakerism in Japan’s ELT Policy | ISBN | 9783030522247 | |
5. |
著書 |
Interesting Stories Level 1-3 (共著) 2016/10 |
発行・発表の年月 | 2016/10 | 形態種別 | 教科書 | 標題 | Interesting Stories Level 1-3 | 執筆形態 | 共著 | 出版社・発行元 | 旺文社 | 著者・共著者 | 城座 沙蘭 | |
6. |
著書 |
英語へのまなざし (共著) 2016/06 |
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2016/06 | 形態種別 | 単行本(学術書) | 査読 | 査読あり | 標題 | 英語へのまなざし | 執筆形態 | 共編者 | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | ひつじ書房 | 担当範囲 | "Glocalization" of English language teaching in Japan: Establishing global principles and adopting locally appropriate practices | 著者・共著者 | 城座 沙蘭 | |
7. |
著書 |
iPodでTOEICテスト 650レベル英単語 (共著) 2008 |
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2008 | 形態種別 | 教科書 | 標題 | iPodでTOEICテスト 650レベル英単語 | 執筆形態 | 共著 | 掲載区分 | 国内 | 著者・共著者 | 城座 沙蘭 | |
8. |
論文 |
Transforming University English with CLIL Curricula: An In-depth Case Study Growth Mindset in Language Education (共著) 2024/09 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2024/09 | 形態種別 | 研究論文 | 査読 | 査読あり | 標題 | Transforming University English with CLIL Curricula: An In-depth Case Study | 執筆形態 | 共著 | 掲載誌名 | Growth Mindset in Language Education | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | JALT | 総ページ数 | 10 | 著者・共著者 | Wadden, P., Hale, C.C, Shiroza, S., Otsuru, S., & Martin, H.M. | 概要 | How will universities throughout Japan meet future challenges of enhancing students’ English academic skills to achieve MEXT goals, prepare students for study abroad and EMI courses at home, and boost overall international English-language competitiveness? Adopting CLIL-based curricula is one promising solution. Based on a four-year MEXT grant to researchers at four major universities, this article describes action-research curricular reform of a first-year English program with 230 students. Its research objective was to design an effective content-based curriculum to improve academic readiness for study in English and significantly boost TOEFL scores. The researchers/curriculum designers examine the reform background, innovative steps taken, significant difficulties encountered, initial results, and remaining challenges. In Year 1, a pilot was conducted in which three of 16 classes adopted a partial CLIL curriculum; in Year 2, all 16 classes engaged in coordinated four-class-per-week study of liberal arts fields including sociology, economics, earth science, biology, and natural history; in Year 3, this CLIL study expanded to five classes a week. For the past 10 years, the curriculum designers’ university has used the TOEFL ITP as a benchmark for English improvement, administering the exam to students at the beginning and end of their first year. In 2022, the year of the first full implementation of the CLIL curriculum, students’ TOEFL ITP gain was 140% greater than the average score gains in the previous seven years. In 2023, the score gain of students was 107% higher than the seven-year average. In Year 4 of the curriculum reform (2024), researchers-curriculum designers hope to share curricular materials on a common platform to partner with other universities. | DOI | https://doi.org/10.37546/JALTPCP2023-26 | |
9. |
論文 |
グローバリゼーション〜グローバルな分野で活躍中の卒業生に聞く Kichijo 30-51頁 2018/03 |
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2018/03 | 形態種別 | その他記事速報,短報,研究ノート等(大学,研究機関紀要) | 招待論文 | 招待あり | 標題 | グローバリゼーション〜グローバルな分野で活躍中の卒業生に聞く | 執筆形態 | その他 | 掲載誌名 | Kichijo | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 30-51頁 | 著者・共著者 | 城座 沙蘭 | |
10. |
論文 |
WE and Us: The Transplantation and Transformation of the World Englishes Paradigm in the Japanese Context University of Tokyo (単著) 2014/07 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2014/07 | 形態種別 | 学位論文(博士) | 査読 | 査読あり | 標題 | WE and Us: The Transplantation and Transformation of the World Englishes Paradigm in the Japanese Context | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | University of Tokyo | 掲載区分 | 国内 | 著者・共著者 | SHIROZA Saran | |
11. |
論文 |
'Japanese English': A virtual variety Linguapax Asia: A retrospective edition of language and human rights issues pp.80-86 (単著) 2011 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2011 | 形態種別 | 研究論文(国際会議プロシーディングス) | 査読 | 査読あり | 標題 | 'Japanese English': A virtual variety | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Linguapax Asia: A retrospective edition of language and human rights issues | 掲載区分 | 国外 | 巻・号・頁 | pp.80-86 | 著者・共著者 | SHIROZA Saran | |
12. |
論文 |
English language teaching in Japan as a localized pedagogy: the implications of the world Englishes perspective Komaba Journal of English Education 1(1),pp.3-29 (単著) 2010 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2010 | 形態種別 | 研究論文(大学,研究機関紀要) | 査読 | 査読あり | 標題 | English language teaching in Japan as a localized pedagogy: the implications of the world Englishes perspective | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Komaba Journal of English Education | 掲載区分 | 国内 | 巻・号・頁 | 1(1),pp.3-29 | 著者・共著者 | Saran SHIROZA | |
13. |
論文 |
「脱英米」をめぐる相克:英語支配論によるWE論批判の観点から 言語情報科学 (6),155-172頁 (単著) 2008 |
言語種別 | 日本語 | 発行・発表の年月 | 2008 | 形態種別 | 研究論文(大学,研究機関紀要) | 査読 | 査読あり | 標題 | 「脱英米」をめぐる相克:英語支配論によるWE論批判の観点から | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | 言語情報科学 | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | 東京大学大学院総合文化研究科言語情報科学専攻 | 巻・号・頁 | (6),155-172頁 | 著者・共著者 | 城座 沙蘭 | ISSN | 1347-8931 | NAID | 40015988893 | PermalinkURL | http://id.ndl.go.jp/bib/9461715 | |
14. |
論文 |
The paradox of World Englishes: from Japanese EFL perspective Language and Information Sciences (5),pp.95-112 (単著) 2007 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2007 | 形態種別 | 研究論文(大学,研究機関紀要) | 査読 | 査読あり | 標題 | The paradox of World Englishes: from Japanese EFL perspective | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | Language and Information Sciences | 掲載区分 | 国内 | 出版社・発行元 | 東京大学大学院総合文化研究科言語情報科学専攻 | 巻・号・頁 | (5),pp.95-112 | 著者・共著者 | 城座 沙蘭 | ISSN | 1347-8931 | NAID | 40015454949 | PermalinkURL | http://id.ndl.go.jp/bib/8800155 | |
15. |
論文 |
The Paradox of ‘World Englishes’: liberation from ‘English’ and domination by ‘Englishes’ University of Tokyo (単著) 2006/03 |
言語種別 | 英語 | 発行・発表の年月 | 2006/03 | 形態種別 | 学位論文(修士) | 査読 | 査読あり | 標題 | The Paradox of ‘World Englishes’: liberation from ‘English’ and domination by ‘Englishes’ | 執筆形態 | 単著 | 掲載誌名 | University of Tokyo | 著者・共著者 | SHIROZA Saran | |
全件詳細非表示
|
全件詳細表示
|
5件表示
|
全件表示(15件)
|