photo
    (最終更新日:2025-05-23 13:21:52)
  ハワード, クレイグ   HOWARD, Craig Dennis
  ハワード, クレイグ
   所属   国際基督教大学教養学部 アーツ・サイエンス学科
   職種   准教授(新職階制度)
■ 職歴
1. 2022/09~ 国際基督教大学 教養学部 アーツ・サイエンス学科 准教授(新職階制度)
2. 2019/08~2022/08 助教授・准教授, The University of Tennessee Knoxville (USA) Educational Psychology& Counseling
3. 2015/08~2019/07 助教, The University of Tennessee Knoxville (USA) Educational Psychology& Counseling
4. 2013/08~2015/05 助教, Texas A & M University (USA)
全件詳細表示
■ 現在の専門分野
Applied Linguistics, Discourse Analysis, Computer-mediated Discourse Analysis, Instructional Design Theory, Design Learning, Research Methods in Design, Design Research, the Instructional Design Case, Mastery Learning, Tacit Knowledge Building (キーワード:Instructional Design and Technology)  Link
■ プロフィール
クレイグ・D・ハワードは、東京都三鷹市にある国際基督教大学の准教授として、インストラクショナル・デザインの大学院および学部コースを教えています。日本に帰国する以前は、International Journal of Designs for Learningの創刊編集者を務め、テネシー大学ノックスビル校にてLearning, Design, and Technology PhD Programを設立。マイクロソフト社やケンブリッジ大学出版局など、さまざまな大学やクライアントのために、50以上の学部コースや大学院コース、3つのインストラクショナル・テクノロジーの大学院プログラムをデザイン。

クレイグは、デザイン事例やデザインの言説を通して、私たちがどのようにデザイン知識を創造し広めるかを研究しています。インディアナ大学ブルーミントン校でインストラクショナル・システム・テクノロジーの博士号を、コロンビア大学ティーチャーズ・カレッジで応用言語学と第二言語教育の修士号を取得。クレイグはバイリンガル教育の提唱者であり、東京で英語と日本語の両方で講義を行っている。ウェブサイトcraigdennishoward.comで出版物へのリンクやブログを更新中。Link
■ 主要学科目
インストラクショナル・デザイン&テクノロジー、デザイン・ラーニング、談話分析、インストラクショナル・デザイン・ケース、ラーニング・アナリティクスLink
■ 著書・論文歴
1. 著書  Historical Instructional Design Cases: ID Knowledge in Context and Practice.   (共著) 2020/11
2. 論文  Research Methods for Design Knowledge: Time for Clarity in Definitions, Methods, and Reporting. Educational Technology Research and Development (ETR&D). 72(2),pp.370--400 (共著) 2024/03Link
3. 論文  The Discourse of Design Collaborations. Journal of Applied Instructional Design 12(3),pp.100-130 (共著) 2023/12Link
4. 論文  Eureka! An early career designer’s insight on the design process. The International Journal of Designs for Learning 13(2),pp.40--54 (共著) 2022/12Link
5. 論文  Participatory Media Literacy in Collaborative Video Annotation. Tech Trends: Linking Research and Practice to Improve Learning 65(1),860–-873頁 (単著) 2022Link
全件詳細表示
全件表示(20件)
■ 学会発表
1. 2023/08/01 A total of 72 peer reviewed academic conference presentations(various)Link
全件詳細表示
■ 所属学会
1. 2009/08~2012/05 The International Journal of Designs for LearningLink
2. 2007/09~2012/05 The Association for Educational Communications and TechnologyLink
3. 2006/09~2022/07 The American Educational Research Associatiaion
全件詳細表示
■ 担当経験のある科目
1. Instructional Design and Technology(The University of Tennessee Knoxville)Link
2. Instructional Design and Technology(Texas A & M University)Link
3. Instructional Design and Technology(Indiana University Bloomington)Link
4. Computer Assisted Language Learning(Kanda University of International Studies)Link
■ 資格・免許
1. 2007/09/01 Citi License for research with Human Subjects
2. 2019/09/01 STRIDE (Strategies and Tactics for Recruiting to Improve Diversity and Excellence)Link
全件詳細表示
■ 受賞学術賞
1. 2020/11 Assocation for Development and Training Innovation in Distance Learning AwardLink
2. 2017/11 Association of Educational Communications and Technology AECT Best Practices Award (IT Online MS in Education Program)Link
3. 2014/05 Texas A&M University System Texas A&M University System Scholar of the Year in Educational Research (Research in Education Award)Link
4. 2012/05 National Science Foundation NSF Early Career Scientist Award (2012)Link
全件詳細表示
■ ホームページ
   List of Publications for Craig D. Howard, PhD
■ 主な作品
ELE_HOWARD Craig Dennis_4.jpg
■ 外部研究者ID
orcID 0000-0003-2317-6896